dimarts, 11 de desembre del 2012




Dia: 29 de Novembre del 2012
Assistents:
Raquel Bielsa
Amparo Cardona
Sara Contreras
Ionela Ghita
Paula Lozano
Jorge Montolio

Resum general de la classe
En aquesta classe, en primer lloc, hem continuat donant teoria. Hem començat el tema de la morfologia, que es la disciplina de la lingüística que estudia l’estructura interna de la paraula. Dins de la morfologia, podem trobar les unitats mínimes amb significats i els monemes, que es divideixen en dos tipus: els lexemes, que tenen un significat lèxic, i els morfemes, que tenen un significat gramatical.
Podem trobar:
·    Els morfemes gramaticals:  - Independents, els quals presenten independència fonològica del lexema, i permeten la inserció entre ell i el lexema d’altres morfemes i paraules.
   - Flexius, que son depenents, debut a que van units a un altre monema per completar el seu significat. Marquen relacions gramaticals entre els diferents participants d’ una acció verbal o expressió nominal.

·     Els morfemes derivatius:  Modifiquen sintàcticament i semànticament els mots.
                                                Els morfemes derivatius es poden classificar en:
                                               -Prefixos
                                               -Sufixos
                                               -Infixos
·       Els morfemes es componen per un morf i varis al·lomorfs.
Exemple: tinc, tens, tinguí, tenia....

Després de donar la teoria, vam fer una activitat, en la que teníem que agafar un paràgraf de la cançó “Calgary 88”, i separar els morfemes i els lexemes de tots els verbs, posant també de que classe eren els morfemes i els verbs.
Per últim, ens van deixar temps per a poder acabar l’activitat de les comparacions de la classe anterior, ja que hi havia gent que no la tenia finalitzada.


·         Valoració general de la classe
Aquesta a sigut una sessió molt productiva, per que hem après una part de la gramàtica, que encara que l’ havíem estudiat en bachiller, no ens a resultat fàcil en un principi d’entendre. A sigut una classe molt interesant perque hem donat coses noves que en un futur ens serviran per a donar classe als nostres alumnes.








Dia: 28 de Novembre de 2012
Assistents:
Raquel Bielsa
Amparo Cardona
Sara Contreras
Ionela Ghita
Paula Lozano
Jorge Montolio
·     Resum general de la classe
En aquesta sessió hem posat en pràctica la teoria donada en les classes anteriors sobre la fonètica i la fonologia, tant les vocals com les consonants, per a vore si l’havíem entès correctament i poder consultar tots els dubtes.
L’activitat consistia en comparar, per parelles o grups de 3 persones, els sistemes fonològics  del català, l’anglès i l’espanyol per a vore quins sistemes coincidien als tres idiomes, quins        tan sols coincidien en 2, i els que eren únics per a un d’ells. Per a fer-ho, teníem que fixar-nos     en el mode d’articulació i el punt d’articulació de cada sistema, i vore si eren els mateixos o no. La comparació la teníem que fer tant amb les vocals com amb les consonants.   
Desprès d’això, teníem que relacionar els sistemes fonològics del català i del espanyol, i       posar paraules per a poder identificar el so de les grafies tant en una llengua com en l’ altra.
Per exemple: del sistema alveolar /n/, que es nasal i sorda à neu (català) i niño (espanyol).

·     Valoració general de la classe
Pensem que aquesta classe va ser molt satisfactòria i productiva per a tots nosaltres, per que fer aquesta activitat a sigut una manera diferent de practicar la teoria donada anteriorment, debut a que es molt més dinàmic fer-ho ací i s’entenen millor les coses, que si tinguérem que estudiar-ho des de un principi sense l’ajuda de les activitats. Encara que al principi no enteníem  molt be l’activitat i ens pareixia un poquet llarga, desprès l’hem fet sin ninguna dificultat.
Els requadres dels sistemes fonològics i les conclusions de les comparacions que hem fet amb aquesta activitat, són un bon recurs per a poder estudiar aquesta part del tema.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada