dissabte, 22 de desembre del 2012

La llengua en ús














19 de desembre de 2012

Assistents

Ionela Ghita
Raquel Bielsa
Amparo Cardona
Paula Lozano

Resum general de la classe

Aquesta setmana hem començat l’últim tema d’aquesta assignatura, anomenat “la llengua en ús”.
Abans de ficar-nos amb el temari “més a fons” ens hem posat per grups de 4 o 5 persones i ens hem gravat durant 10 minuts conversant. El tema del qual teníem que parlar era lliure, cadascú parlava del que volia.
Al principi de la classe no enteníem perquè teníem que registrar les nostres veus als telèfons mòbils mentres parlaven. No obstant això, al finalitzar la classe ho varem entendre tot, ja que hi havíem aprés de que tractava el tema i els conceptes principals; per tant, l’activitat inicial ens va servir per analitzar les converses i l’ ús que fem de la llengua a l’hora de parlar.
A continuació, plasmaré alguns dels conceptes que varem aprendre durant la classe :
En primer lloc crec que hem de definir una de les paraules que varem escoltar des de l’ inici de curs, m’estic referint a la pragmàtica, la qual s’encarrega d’estudiar la llengua dins del seu context.
Per altra banda, varem aprendre els patrons de comportament que les persones utilitzem constantment de manera inconscient quan parlem, aquestos són les interrupcions, les pauses de planificació i les reformulacions.
A més, una de les coses que fa el professorat i que segurament farem nosaltres en un futur per a captar l’ atenció de l’alumnat és utilitzar vocatius, autointerrompre’s, canviar el to de veu o utilitzar marcadors discursius ( saps?, escolta, veus...)
Finalment, quan canvien de torn realitzem una sèrie de coses, com són:

  •       Intervals: Es produeix quan canvien el torn de paraula i es produeix un breu silenci.
  •    Solapaments: Aquest el solem fer moltes vegades durant una conversa, es produeix quan varies persones parlen a l’hora i no respecten el torn de paraula.
  •     Interrupcions: Es produeix quan una persona està parlant i comença a parlar altra, en aquest moment la persona que estava parlant deixa de parlar.
  •     Superposicions: Es pot considerar com un solapament de curta duració que no altera les normes d’alternança de torn.

Valoració personal de la classe

Pensem que la metodologia utilitzada ha sigut la correcta, ja que no ens hem limitat a seguir solament la teoria, si no que l’activitat que hem fet al començament de la sessió ens ha servit per a posar en pràctica tot el que havíem après posteriorment.


0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada