19 de desembre de 2012
Assistents
Ionela Ghita
Raquel Bielsa
Amparo Cardona
Paula Lozano
Resum general de la
classe
Aquesta setmana hem començat l’últim tema d’aquesta
assignatura, anomenat “la llengua en ús”.
Abans de ficar-nos amb el temari “més a fons” ens hem
posat per grups de 4 o 5 persones i ens hem gravat durant 10 minuts conversant.
El tema del qual teníem que parlar era lliure, cadascú parlava del que volia.
Al principi de la classe no enteníem perquè teníem que
registrar les nostres veus als telèfons mòbils mentres parlaven. No obstant
això, al finalitzar la classe ho varem entendre tot, ja que hi havíem aprés de
que tractava el tema i els conceptes principals; per tant, l’activitat inicial
ens va servir per analitzar les converses i l’ ús que fem de la llengua a
l’hora de parlar.
A continuació, plasmaré alguns dels conceptes que varem
aprendre durant la classe :
En primer lloc crec que hem de definir una de les
paraules que varem escoltar des de l’ inici de curs, m’estic referint a la pragmàtica, la qual s’encarrega
d’estudiar la llengua dins del seu context.
Per altra banda, varem aprendre els patrons de comportament que les persones utilitzem constantment de
manera inconscient quan parlem, aquestos són les interrupcions, les pauses de
planificació i les reformulacions.
A més, una de les coses que fa el professorat i que
segurament farem nosaltres en un futur per a captar l’ atenció de l’alumnat és
utilitzar vocatius, autointerrompre’s, canviar el to de veu o utilitzar
marcadors discursius ( saps?, escolta, veus...)
Finalment, quan canvien de torn realitzem una sèrie de
coses, com són:
- Intervals: Es produeix quan canvien el torn de paraula i es produeix un breu silenci.
- Solapaments: Aquest el solem fer moltes vegades durant una conversa, es produeix quan varies persones parlen a l’hora i no respecten el torn de paraula.
- Interrupcions: Es produeix quan una persona està parlant i comença a parlar altra, en aquest moment la persona que estava parlant deixa de parlar.
- Superposicions: Es pot considerar com un solapament de curta duració que no altera les normes d’alternança de torn.
Valoració personal de la classe
Pensem que la metodologia
utilitzada ha sigut la correcta, ja que no ens hem limitat a seguir solament la
teoria, si no que l’activitat que hem fet al començament de la sessió ens ha
servit per a posar en pràctica tot el que havíem après posteriorment.

0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada